Strony

wtorek, 12 listopada 2013

Makijaż wybiegowy część 2 :)



Kochani na samym początku pragnę Was odsyłać do części pierwszej:



2. Eyeliner


     Jeśli kiedykolwiek miałyście problem z wykonaniem kresek to najwyższy czas nadrobić te braki. Kreska bowiem jest wszędzie od wybiegów Diora przez klasyczny Chanel po Dsquared i awangardowy Erdem. Na pokazie Mary Katrantzou make-up wyglądał jak tatuaż a sposób zastosowania kreski przypominał sztukę kaligrafii. 


     Czarny eyeliner nieodłącznie kojarzy się z przeszłością gdyż był wykorzystywany we wszystkich dekadach. W obecnym sezonie wizażyści musieli pozbyć się naleciałości z poprzednich lat i na nowo eksperymentować z formą makijażu, by znaleźć niekonwencjonalny sposób zastosowań eyelinera. Zdecydowanie na topie jest geometryczny makijaż. Wizażysta musi myśleć i tworzyć jak architekt i używać kresek, by wydobyć piękno i charakter oczu oraz całej twarzy.

     Andrew Gallimore, wizażysta światowej sławy, radzi trzymać się dwóch zasad - ważne są orientalna precyzja i elegancja. Look musi być oryginalny i intrygujący. Obecnie stosujemy artystyczne sztuczki, by nadać klasycznej kresce, nową nowoczesną wymowę. 


Paryż - Lanvin - nowoczesna elegancja by Pat McGrath






     Lanvin to jedna z najstarszych francuskich marek luksusowych, która działa na rynku od 1889 r. Firma ta zbudowała swoją renomę oferując ponadczasowe, bardzo kobiece stroje, podkreślające talię i uwypuklające biodra z dopasowaną górą oraz oryginalnym dołem, wzbogacone o efektowne wykończenia, takie jak hafty czy zdobienia koralikowe. Kolekcje Lanvin pełne były romantycznych, modelujących sylwetkę , kobiecych kreacji nawet w czasach, kiedy na salonach triumfował "styl chłopczycy" lansowany przez wielką kreatorką mody Coco Chanel. Zgodnie z tradycją firmy również miniona kolekcja pełna była pięknych soczystych kolorów, luksusowych tkanin i kobiecych kształtów. 


     Pat McGrath stanęła wiec przed trudnym zadaniem, należało bowiem zaprojektować makijaż, który zgodnie z pielęgnowaną od dziesięcioleci filozofią marki będzie w sposób klasyczny kultywował kobiece piękno, a jednocześnie zachowa nowoczesną wyrazistą stylistykę charakterystyczną dla wizerunku fashion. Zaakcentowała Ona jeden element jakim były oczy. Przedłużyła kontur powieki górnej tworząc charakterystyczne, nieco przerysowane "skrzydełko" o bardzo miękkiej, kobiecej linii, nadające spojrzeniu romantyzmu i zalotności a jednocześnie zachwycające prostotą, nowoczesną formą. Wizerunek ten wykonała za pomocą czarnego eyelinera w kremie. Mimo iż efekt jest wyrazisty, wręcz kaligraficzny to jednak na tle czystej i zdrowo wyglądającej cery stanowi piękną, artystyczną metaforę kobiecego wdzięku. 


Nowy York - Ralph Lauren - klasyczny eyeliner by Tom Pecheux 





     Elegancja i subtelność - taki efekt chciał uzyskać Tom Pechex tworząc makijaże do kolekcji Ralpha Laurena. O ile w samej kolekcji przewijają się motywy zaczerpnięte z konserwatywnej mody brytyjskiej to jednak zaprezentowane na wybiegu makijaże w 100% zachowuję minimalistyczną formę, która jest charakterystyczna dla stylu nowojorskiego. 


     Cechy makijaży wybiegowych w Nowym Jorku:
- chętne użycie highlighterów, dzięki nim można równie skutecznie jak za pomocą brązerów wymodelować twarz ale z zachowaniem neutralności i lekkości. Pechaux użył dużych ilości tego kosmetyku, by nadać twarzy czysty, zdrowy wygląd.
- dramatyczna, przerysowana forma nie jest charakterystyczna dla stylu nowojorskiego, dlatego kreska eyelinerem ma klasyczny, oszczędny ale bardzo elegancki kształt, który jedynie wzmacnia ramę oka.
- kolejnym kosmetykiem jest róż, nakładany zwykle w nowoczesny sposób czyli miękką smugą na kości policzkowe, bardzo istotne jest to, aby dobrać ciekawy kolor, niepowielający odcienia zastosowanego na ustach. 


Nowy York - Altuzarra - geometria by Tom Pecheux





     To także dzieło Toma Pecheux, tym razem jednak makijaż ma zupełnie inna formą, która odzwierciedla nie tylko charakterystykę pokazu Altuzarra, ale także specyficzny styl tego młodego projektanta. Jego kolekcje to to nowoczesna odmiana glamu, czyli kobiece, zmysłowe fasony umiejętnie przełamane dodatkiem grungu rodem z lat 90' (oversize, włóczkowe swetry, skórzane wstawki, przetarte krawędzie ubrań). Altuzarra do delikatnej, jedwabnej sukienki proponuje noszenie parki - do takiej kombinacji nie pasuje idealna kreska.


     Pecheux na potrzeby tego pokazu zaproponował makijaż o intensywnej formie. Podwójna kreska wykonana eyelinerem w bardzo ostrym, graficznym wydaniu. Ciekawie zaznaczone wewnętrzne kąciki oka, rozjaśnione plamką srebrzystego cienia, zewnętrzne przedłużone w modne ostatnio skrzydełka. Wszystko w tym makijażu koncentruje się wokół oczu, reszta twarzy jest prawie nietknięta kolorem. Kreska jest wyraźnie nieidealna, o poszarpanych krawędziach, narysowana ze swobodą, jakby z zamierzoną niestarannością. Dzięki temu ten makijaż nabrał grungowego charakteru zgodnego ze stylem widocznym w kolekcjach Altuzarry. 


Mediolan - Dsquared - cat eye by Charlotte Tilbury





     Połączenie szkolnego stylu i funky. Tak w skrócie można opisać kolekcję Dsquared. Krótkie spódniczki, kokardki, torebki przypominające szkolne tornistry, soczyste, nieco infantylne kolory, natapirowane fryzury, sweterki z zabawnymi nadrukami i szkolny styl na cebulę to wszystko przenosi nas w kolorowe lata 60'. Jest to moda dla osób kochających zabawę, o młodzieńczym temperamencie i nieco przekornym charakterze.


     Charlotte Tilbury zdecydowała się na stylizowany look nawiązujący do lat 60' utrzymany w zabawnym klimacie popartu. Inspiracją była Lana Del Ray i charakterystyczny makijaż "kocich oczu", który upodobała sobie wokalistka. Skóra została przygotowana idealnie, nie przebijały żadne zaczerwnienienia i nierówności. Na oczu położony został brązowo-beżowy cień (MAC Espresso), następnie wzdłuż górnej i dolnej linii rzęs kajal (MAC Smoulder) wyciągając kreski poza zewnętrzne kąciki. Kontur został wzmocniony czarnym eyelinerem w żelu (MAC Fluidline).


Mediolan - Moschino - retro eyeliner by Tom Pecheux




     Moschino to mistrzowskie karykaturowanie obowiązujących trendów w wyjątkowo zabawny sposób. Kowbojsko-meksykańskie kapelusze dla wielbicielek kiczowatych lat 80', charakterystyczne dla tej marki ozdobne złote detale, kokardy a'la Frida Kahlo, a do tego szczypta retro. 


     Tom Tilbury genialnie przygotował twarz na młody, świeży look. Całość pomimo wersji retro miała być na luzie a kluczem do osiągnięcia tego efektu okazała się jasna, aksamitnie matowa cera. Tom zainspirował się wizerunkiem Taylor Momson, młodej amerykańskiej aktorki, znanej z serialu "Plotkara". Lekki podkład, zaróżowione policzki, błyszczyk na ustach, wyraźne ale dość jasne brwi i oczywiście mocna uderzenie eyelinera - oto elementy tworzące makijaż nowoczesnej dziewczyny. 


Mediolan - John Richmond - punckrokowy eyeliner by Andrew Gallimore





     Niezwykle elegancki seksowny krój ale z charakterystycznym dla projektanta mocnym, punckrokowym wydźwiękiem. Zazwyczaj kreska na powiece kreuje bardzo zmysłowy, kobiecy wizerunek, ale ta oryginalnie poprowadzone linia jest wręcz agresywnie drapieżna. Aby wykreować taki look jest potrzebny czarny, miękki kajal. Zewnętrzną krawędź linii należy wzmocnić i przedłużyć za pomocą eyelinera. Kreska została poprowadzona aż do punktu, gdzie kończy się łuk brwiowy. Na szczyty kości policzkowych wizażysta naniósł odrobinę higthlightera. Całość dopełniają mocne usta, obrysowane ciemną konturówką i wypełnione intensywnym odcieniem pomadki. Tak wyrazisty i graficzny makijaż oczu nienaturalnie wyostrza rysy twarzy, dzięki czemu jeszcze bardziej intryguje, idealnie wpisując się w stylistykę kreacji prezentowanych na wybiegu.


Londyn - Aquascutum - kwadratowy eyeliner by Lucia Pieroni





     Aquascutum to prestiż i tradycja, a szczególnym uznaniem cieszą się trencze, w które marka zaopatruje rodzinę królewską i wielu arystokratów. Do klientów należeli: książę Rainier z Monako, Sir Winston Churchill, Humphrey Bogart. 


     Lucia Pieroni inspirację zaczerpnęła z minimalistycznego stylu japońskiego, który jest jednocześnie elegancki i ultra nowoczesny. W ten sposób wizażystka połączyła awangardę z klasyką bawiąc się geometrią i oczywiście modnym w tym sezonie eyelinerem. Dla autorki bardzo ważna jest piękna i czysta cera. 


Londyn - Mary Katrantzou - kaligraficzny eyeliner by Val Garland




     Mary Katrantzuo to młoda projektantka pochodząca z Grecji, która zrobiła błyskawiczną karierę. Jej projekty odznaczają się odważną grafiką, mocnymi kolorami i nowoczesnymi wzorami.


     Val Garland, tylko przy pomocy eyelinera udało się trafnie oddać tę charakterystyczną cechę stylu projektantki, pozostając jednocześnie w aktualnie obowiązującej estetyce fashion. Po raz kolejny modelki na wybiegu zostały "ostemplowane" czarnym tuszem. Look, stworzony przez Val Garland, jest bardzo nowoczesny, minimalistyczny, a jednocześnie ekstrawagancki.    


Londyn - Erdem - trójkątny eyeliner by Andrew Gallimore




     Kolekcja Erdem zawiera wiele kobiecych akcentów takich jak koronki, romantyczne, kwiatowe nadruki, tweedy a jednocześnie jest wyraźnie geometryczna i architektoniczna.


     Androgyniczny look, modelki na wybiegu przypominające armię robotów. Taka mocno futurystyczna wizja zainspirowała wizażystę do stworzenia geometrycznego makijażu oka, który jest jednocześnie minimalistyczny i prosty. Po starannym przygotowaniu cery Andrew Gallimore zajął się rysunkiem oka, tworząc dwa skrzydełka, lekko przedłużając kontur powieki na zewnątrz, przy czym kreska nie jest przesadnie pogrubiona ani wyciągnięta.


Nowy York - Anna Sui - hippie eyeliner by Pat McGrath




     Anna Siu sięgnęła po inspirację z lat 60' jednak nie chodziło jej o natapirowane lalki z mocnym makijażem a o romantyczny, urzekający naturalnością styl hippie. Kolekcja ma radosny, bardzo pozytywny wydźwięk i świeży dziewczęcy urok.


     Aby pozostać w tym klimacie Pat McGrath zaprojektowała oryginalny make-upów przepięknym, niezwykle energetycznym odcieniu kobaltu. Ten żywiołowy kolor sprawił, że pomimo grubej kreski na powiekach, twarz wygląda świeżo i dziewczęco, zabawna niebieska kropka przy linii dolnych rzęs dodatkowo potęguje ten efekt, podkreślając charakter kolekcji.


Nowy Your - L.A.M.B. - oryginalny eyeliner by Charlotte Willer




     L.A.M.B. to marka stworzona przez piosenkarkę Gwen Stefani. Kolekcja przypomina modę dla niegrzecznych licealistek i zgodnie z nieco old school'owym duchem piosenkarki jest interpretacją trendów z lat 60'. 


     Granat to spokojniejszy kolor niż klasyczna czerń, dodaje też elegancji kompozycji wizażowej. Charlotte Willer postanowiła stworzyć weselszą wersję klasycznego kociego oka i poeksperymentować z formą. Na powiece górnej narysowała dwie kreski eyelinerem. Jedna wzdłuż linii rzęs, drugą wzdłuż załamania powieki. Dodatkowo pomalowała dolne rzęsy czarnym eyelinerem. Usta zostawiła naturalne i rozświetliła kości policzkowe. Całość wygląda bardzo nowatorsko.



Kochani to tyle jeśli chodzi o eyeliner :)
Już wkrótce pojawi się artykuł dotyczący smoky eye na wybiegach. 
Mam nadzieję, że na niego czekacie!

xoxo
Jovanka

3 komentarze:

  1. Czekam na kolejny z niecierpliwością do tej pory świat mody mnie nie interesował ale teraz widzę jak wielkie ma znaczenie chociażby wlasnie w makijażu.
    Makijaze wybiegowe nadają trendy w makijażu .
    Czytam po raż 3 ten post i chce więcej... Mega dawka wiedzy i ciekawostek, na pewno będę do nich wracać.
    Czytam po raż

    OdpowiedzUsuń
  2. Niektóre kreski wydają się być proste w wykonaniu, ale wcale nie są:P:(

    OdpowiedzUsuń